Globalizace
Anime se stalo komerčně výnosným v západních zemích, o čemž svědčí rané komerčně úspěšné západní adaptace anime, jako jsou Astro Boy a Speed Racer. Díky časným americkým adaptacím v 60. letech se Japonsko rozšířilo na kontinentální evropský trh, nejprve s produkcemi zaměřenými na evropské a japonské děti, jako jsou Heidi, Vicky Viking a Barbapapa, které vysílaly v různých zemích. Zejména Itálie, Španělsko a Francie vzrostly o produkci Japonska, a to kvůli levné prodejní ceně a produktivní produkci. Itálie ve skutečnosti dovážela nejvíce anime mimo Japonsko. Tento masový dovoz ovlivnil popularitu anime na jihoamerických, arabských a německých trzích.
Na začátku roku 1980 byly do americké kultury zavedeny japonské anime série. V 90. letech si japonská animace v Americe pomalu získala popularitu. Mediální společnosti jako Viz a Mixx začaly vydávat a vydávat animace na americký trh. Film Akira z roku 1988 je do značné míry připočítán s popularizací anime v západním světě na počátku 90. let, než byla anime dále popularizována televizními pořady jako Pokémon a Dragon Ball Z na konci 90. let. Růst internetu později poskytl mezinárodnímu publiku snadný způsob přístupu k japonskému obsahu. Brzy v tom hrálo hlavní roli online pirátství, které se postupem času objevilo legální alternativou. To platí zejména pro síťové služby, jako jsou Netflix a Crunchyroll, které mají velké katalogy v západních zemích, ačkoli od roku 2020 mají fanoušci anime v mnoha západních zemích, jako je Indie nebo jihovýchodní Asie, potíže s přístupem k legálnímu obsahu a proto se stále obracejte k pirátství online.