Generace
První generace (1964-1973)
První prototyp byl vyroben v USA, byl to dvousedadlový roadster s vidlicovým čtyřválcovým motorem. Později byl v divizích fordu Lincoln a Mercury přestavěn na čtyřsedadlový kvůli zkušenostem s prodejností dvousedadlové verze Fordu Thunderbird, a měla to být varianta k evropským sportovním vozům jako byl Jaguar E-type a nebo ke konkurenční Corvette.
Vůz byl představen v dubnu 1964. Na začátku roku 1965 byl upraven a tak jsou první modely označovány jako model 1965. Model Fastback 1965 měl motory o obsahu 4,7 l. Po modelu 1965 vznikl model 1967, kde ford začal používat daleko více techniky z již existujících modelů pro snížení jak výrobních nákladů tak nákladů na školení servisního personálu. Tím bylo dosaženo výrazného snížení ceny jak samotného vozu tak náhradních dílů. Modely 1968, 1969 a model 1971. V roce 1969 a 1970 se vyráběly i speciální modely Mach 1, Boss 302 a Boss 429.
Druhá generace (1974-1978)
Druhá generace byla uvedena na trh dva měsíce před ropnou krizí, kdy byl schválen nový zákon o ochraně ovzduší a emisích. Auta, která spalovala příliš mnoho benzínu, přestala být oblíbená a s nimi i Mustang.Nový Mustang měl být odvozen od modelu Maverick, ale nakonec se jeho základem stal Ford Pinto.
Nový vůz přišel do výroby roku 1974. Byl modernizován roku 1975 a 1976, ukončení výroby se dočkal už v roce 1978. Druhý model nebyl moc oblíbený o čemž svědčí i délka jeho výrobního života. V roce 1976 a 1977 byly vyráběny verze Cobra II a v roce 1978 Cobra R, které měly motor V8 o obsahu pět litrů a větší výkon, ale zůstal na maximu 175 koní.
Třetí generace (1979-1993)
Třetí generace Fordu Mustang se vyráběla v letech 1979–1993. Vůz byl založen na platformě Fox a byl vybaven různými motory – od čtyřválce o objemu 2,3 litru až po pětilitrový vidlicový osmiválec. V roce 1982 byla představena nová verze otevřeného Mustangu Convertible. Karoserie byly typu Coupé, notchback, hatchback a později již zmíněný Convertible. V roce 1987 prošla třetí generace faceliftem, kde se čtyři oči změnily na velkoplošné svítilny, změnila se aerodynamika vozu včetně nových předních a zadních nárazníků.
Čtvrtá generace (1994-2004)
Čtvrtá generace byla založena na platformě s označením SN-95 a vyráběla se v letech 1994–2004. Ford u tohoto modelu zcela opustil čtyřválcové motory – k dispozici byly šestiválce o objemu 3,8 litru a dvouventilový vidlicový osmiválec 4,6 l. Popřípadě u verzí Mach 1 a SVT Cobra verzí čtyřventilovou.
VV roce 1996 proběhl menší facelift zadních světel z tří vertikálních segmentů na klasické tři horizontální, a nasazení OBD2. Modelový rok 1999 přinesl zásadnější facelift jak přední, tak zadní části vozu, i zvýšení výkonů motorů jak 3,8 l, tak 4,6 l. V roce 2001 Ford uvedl model Bullitt a v letech 2003 a 2004 byly k dostání modely Mach 1 a SVT Cobra.
Pátá generace (2005-2014)
Ford představil v roce 2005 přepracovaný Mustang modelový rok 2005. Design a koncepce Mustangů páté generace se vrací ke stylu šedesátých let typu FastBack.
V roce 2010 proběhl facelift celého modelu, jak exteriéru tak interiéru, ale bez změny motorů. Došlo ke snížení koeficientu odporu vzduchu o 4 % u modelu V6 Base a u modelu GT o 7 %. V roce 2011 došlo k obměně motorů a převodovek u všech verzí, ale design se neměnil. V roce 2013 proběhl další menší facelift exteriéru i interiéru a drobné změny na motorech a převodovkách.
Šestá generace (2015)
Ford představil šestou generaci v prosinci 2013. Nepočítaje model SVT Cobra z let 2003–2004 to je první model Mustangu, který je vybaven nezávislým zavěšením kol zadní nápravy a zároveň se jedná o první Mustang, který se prodává po celém světě.
Ford Mustang modelové řady 2015 je sériově vyráběný vůz od června 2014. Jeho pětilitrový osmiválec Coyote má zatím nejvyšší výkon (435 koní), jaký byl dosud u Mustangů vyráběn. Točivý moment je 545 Nm. Převodovka je manuální šestistupňová.
V modelovém roce 2015 se začala prodávat verze Shelby GT350 s atmosférickým motorem V8 Voodoo s plochou klikovou hřídelí (tzv. Flat Plane Crank) o objemu 5,2 l s výkonem 526 koní a točivým momentem 582 Nm. Jeho prodej byl zaměřený jen na vybrané trhy a v roce 2020 skončila jeho výroba.
V modelovém roce 2020 přišel na trh Ford Performance (vysoce výkonná divize Ford Motor Company zaměřená na závodní auta) s 3. generací Shelby GT500. Ten je poháněný 2.65 l kompresorem přeplňovaným motorem V8 Predator o objemu 5,2 l s výkonem 760 koní a točivým momentem 847 Nm. Jedná se o první mustang s (7 stupňovou automatickou) dvouspojkovou převodovkou.
O mustangu sedmé generace toho moc nevíme, ale vypadá skvěle a o elektrických vozech se radši zmiňovat nebudu. :)