mechaniky hry
Úvod Postavy Design Mechaniky hry Zdroje

Mechaniky hry

Tato sekce je spíše zaměřená pro lidi, které znají základy stříleček z pohledu první osoby, ale možná to zaujme i ostatní.

Jelikož je Team Fortress 2 vytvořeno Valve tak je taky vytvořena v Sourcu, což je herní engine. Herní engine je v podstatě software, kde se vytváří hry, každý funguje jinak s jiným funkcemi.
Source engine je velmi jedinečný pár věcmi, jedna z nich je jak se dá hraná postava pohybovat ve vzduchu. Zjednodušeně řečeno, pokud jste ve vzduchu a držíte klávesu A nebo D bez držení W a otačíte se stejným směrem tak se zrychlujete.
Tato mechanika se jmenu je strafing a je to jedna z nejdůležitějších mechanik, která umožňuje desítky různých způsobů jak vyhrát proti nepříteli a každé postava s ní může pracovat trochu jinak nebo uplně vytvořit nový subžánr jak hru hrát. Je to trochu složitější mechanika, ale je velmi důležitá se naučit pokud chcete více vyhrávat. Ukázka jak se dá strafing použít: Youtube video

V tomto videu je také zobrazena další mechanika zvaná rocket jumping, kde soldier vystřelý raketu pod sebe a díky tomu se dokáže dostat do spousty míst kam někteří nemohou nebo na místa rychleji. Tuto mechaniku má i demoman zvanou sticky jumping, která funguje na stejném principu jenom se používají granáty. Také tuto mechaniku může používat pyro a engineer, které jsou také trochu jinačí.

Rocket jumpování