Popularita a pro play

Úvod

Charakteristika hry

Popularita a pro play

Fotogalerie

League of Legends byla jednou z nejhranějších počítačových her v historii, aktivní hráčská základna světově dosahovala nad 32 miliónů a počet registrovaných uživatelů více než 150 miliónů (statistiky z roku 2022), což je více než World of Warcraft v době svého největšího rozkvětu. Jelikož se jedná o hru se zaměřením na PvP (hráč vs hráč), poměrně brzy vznikla široká kompetetivní scéna. Díky podpoře od RiotGames, kteří pro druhou sezónu uvolnili 5 miliónů dolarů na ceny, a aktivnímu zapojení všech velkých organizátorů lig a turnajů patří League of Legends k největším elektronickým sportům v historii. Za rok 2013 Riot Games vydělalo víc než půl miliardy dolarů. Profesionální hráči jsou ve většině případů schopni se poměrně pohodlně uživit aktivitami spojenými s hranímLeague of Legends. Nejlepší hráči jsou placeni organizacemi, které reprezentují. Mezi další příjmy patří předevšímvýhry z turnajů a výnos ze streamování. Mezi nejznámější hráče na světě patří například Andy „Reginald“ Dinh, zakladatel jedné z nejúspěšnějších progamingových organizací zabývajících se LoL – TSM (Team Solo Mid). Později se přidali i hráči z Asie, jako například Liu „Westdoor“ Shu-Wei (ahq e-Sports Club) a Lee „Faker“ Sang-hyeok (SK Telecom T1). Popularita progamingu umožnila založení regionálních lig: NA LCS, EU LCS, LCK (Korea),LPL (Čína) a LMS (Tchaj-wan), ve kterých se nejlepší týmy pravidelně střetávají jako v tradičních sportech. Na konci každé sezóny se střetávají nejlepší týmy z regionálních lig na světovém šampionátu (anglicky World Championship/Worlds). Jelikož je League of Legends rozděleno na regiony (pouze na velkých turnajích – Worlds, MSI, IEM se společně utkají hráči z celého světa), je někdy tedy velice obtížné poměřovat relativní sílu a kvalitu jednotlivých celků. Postavení regionů se často mění, ale již od třetí sezóny, tedy od roku 2013, dominovaly světové scéně týmy korejské ligy LCK.



FAKER!!!!!hhhhhhhhhhhhhhhhhworlds