Technologie Tesly

Úvodní strana Historie Fotogalerie modelů Technologie Odkazy Formulář

Baterie

Na rozdíl od jiných výrobců automobilů, Tesla ve svých autech nepoužívá jednoúčelové, velké bateriové články. Místo nich auta obsahují tisíce malých lithium-iontových článků podobných těm, které jsou používány v noteboocích a v jiné spotřební elektronice. Tyto autobaterie jsou lehčí a jednodušší na výrobu, protože neobsahují některé bezpečnostní prvky. Podle Tesly jsou tyto prvky zbytečné díky pokročilému rozvodu tepla a protipožární chemikálii obsažené v baterii. Dodavatelem baterií pro Teslu je Panasonic, který s ní spolupracuje v její vznikající továrně na baterie zvané Gigafactory 1.

Autopilot

Tesla autopilot je od roku 2014 poloautonomní asistent řízení ve všech vozech Tesla. Automobily jsou vybaveny kamerami nad čelním sklem a na bocích vozu, radarem, a akustickými senzory nad předními i zadními nárazníky. Tohle vybavení umožňuje automobilům rozeznat dopravní značení, jízdní pruhy, překážky na cestě a ostatní vozidla. Roku 2016 došlo k první smrtelné nehodě při zapnuté funkci autopilota, a to po více než 200 milionech kilometrů. Automobilka byla kritizována za to, že pokročilého asistenta řízení označuje jako autopilota, což může některé lidi vést k tomu, že se po jeho aktivaci přestanou věnovat řízení. Tesla však upozorňuje, že autopilot je pouze doplňkem a řidič se má během jízdy věnovat řízení a udržovat pozornost. Jeho funkce jsou v současnosti omezeny především na jízdu po dálnici a na jízdu po okresních silnicích s tím, že v určitých chvílích musí řízení převzít řidič.

Baterie pro domácnost

Společnost Tesla uvedla dne 30. dubna 2015 na trh baterie pro domácnost, která nese jméno Tesla Powerwall. Jedná se o produkt, který výrazně překračuje hranice automobilového průmyslu a přesto s automobilkou velice souvisí. Tímto se Tesla poprvé ve své historii výrazně odchýlila od svého zaměření. Baterie pro domácnost měly v době uvedení na trh kapacitu 7 kWh nebo 10 kWh. Od října 2016 Tesla nabízí vylepšený model o kapacitě 13,5 kWh. Tyto domácí baterie jsou vyráběny společně s akumulátory pro automobily v průmyslovém objektu v Nevadě, USA.

Solární střešní tašky

Společnost Tesla, Inc. uvedla dne 10. května 2017 na trh solární střešní tašky. První dvě provedení doplní v roce 2018 další dvě. Cenově i vizuálně konkurují konvenčním krytinám, generují navíc elektřinu. Tašky na vhodně nasvícených místech střechy obsahují solární panel, ostatní elektřinu negenerují. Z úrovně ulice je díky úhlovému filtru nelze rozlišit, působí tak moderním a čistým dojmem. Nasedají na sebe zámky s konektorem pro rychlou instalaci, která Tesla pokrývačům trvá 5-7 dní, podle velikosti střechy. Tesla demonstrovala extrémní odolnost proti kroupám a jiným projektilům. Tašku kryje vrstva tvrzeného skla. Při laboratorních testech na tašku vystřelili ledovou kouli letící rychlosti 160 km v hodině. Zatímco běžná střešní krytina se změnila na pár střepů, deska od Tesly náraz ve zdraví ustála.[22] Společnost poskytuje časově neomezenou záruku na funkčnost krytiny a 30 let záruku na její schopnost generovat elektřinu.

Rychlonabíjecí stanice Supercharger

Aby Tesla umožnila rychlé dobíjení svých vozů, začala v roce 2012 budovat síť rychlonabíjecích stanic zvaných Supercharger. V říjnu 2016 již bylo vybudováno celosvětově 719 stanic s 4428 nabíjecími místy. Rychlonabíjecí stanice zvládne nabít 90 kWh Model S během 30 minut na dalších 270 km jízdy a plné dobití automobilu trvá 75 minut. Všechny dosud vyrobené automobily Tesla mají rychlonabíjení u Superchargeru zdarma. Auta objednaná od roku 2017 dostanou každý rok zdarma 400 kWh kredit pro dobíjení, což odpovídá zhruba energii na ujetí 1600 km (1000 mil). Za další nabíjení nad rámec poskytnutého kreditu bude účtován dosud neupřesněný poplatek. Auta objednaná do konce roku 2016 budou mít stále užívání firemních rychlonabíjecích stanic zdarma.