České dráhy provedly několik rekonstrukcí lokomotiv řady 754. Hlavním zásahem bylo dosazení nového řídícího systému MSV. Stroje mají schopnost dálkového řízení přes UIC kabel. Stanoviště strojvedoucího se velmi liší od klasických 754. Hlavním rozdílem je, že namísto původních budíků (otáčky, teplota oleje,...) přibyl displej, který zobrazuje rychlost, otáčky motoru, teplotu oleje a vody, poměrný tah. Zadávají se tam také údaje o vlaku (číslo vlaku, brzdící procenta, ap.). Novinkou je také klávesnice ARR a ARR, které funguje už mnohem lépe než na původních 754. Při startu už není nutné držet tlačítko START po celou dobu promazávání motoru, ale stačí pouze stisknout. Všechny lokomotivy se systémem MSV mají LEDková světla.
Níže jsou vypsány jednotlivé brněnské 754 s MSV, jejich nátěry a provozní stavy.
754 007 - 3 |
Lokomotiva 754 007 - 3, James Bond, jak se jí přezdívá, jezdila ještě
do dubna pod Brnem. Poté byla převezena do Trutnova a Brno
výměnou dostalo 754 048 - 7.
Bondovka byla nejčastěji posílána
na vlaky do Luhačovic, ale čas od času zavítala také do Jihlavy na
osobních vlacích i rychlících.
754 016 - 4 |
Lokomotiva 754 016 - 4, přezdívaná Bombarďák, je brejlovec
s nejlepším zvukem. To, že se blíží 016 jde slyšet na kilometry
daleko díky bublajícímu dvanáctiválcovému motoru.
Do roku
2016 měla zelený nátěr a odlišovala se červeno-zelenými podvozky.
754 018 - 0 |
Lokomotiva 754 018 - 0, přezdívaná Dominička, je další brněnská
legenda. A to hlavě kvůli svému jedinečnému nátěru.
Svůj nátěr
má již z výroby a za tu dobu se nezměnil. Jednu vadu přeci jenom má,
neustále na ní zlobí přeotáčková ochrana.
754 048 - 7 |
Lokomotiva 754 048 - 7, přezdívaná Amálka, jezdila do dubna v Trutnově
a do Brna přišla výměnou za 754 007. Její osud byl nahnutý.
Nezbývalo mnoho k tomu, aby byla sešrotována. Do roku 2020
měla zelený nátěr a na čelech přibyly žluté pruhy. Poté byla odstavená
a dlouho se přemýšlelo co s ní.
Nakonec dojela do České Třebové, kde jí
byl dosazen systém MSV a po opravě se vrátila zpět do Trutnova.
Dnes jezdí pod Brnem, tak uvidíme, jak dlouho tu vydží.
T478 4067 |
Lokomotiva 754 067 jezdila do roku 2021 v natěru Najbrt 1.
Poté byla provedena vyvazovací oprava a změnen lak na červenou
se žlutým pruhem na čele. Pravidelně jezdí v okolí Veselí nad Moravou.
Atypické je i stanoviště strojvedoucího, které je celé v modré barvě.
Na jiných obězích lze spatřit jen těžko.
754 068 - 5 |
Lokomotiva 754 068 - 5 je posledním brněnským brejlovcem,
který nosí nátěr Najbrt 1. Mašinka je to spolehlivá, objevovala
se i při napěťové výluce mezi Břeclaví a Hodonínem,
kde tahala
InterPantery na lince R13.
754 075 - 0 |
Lokomotiva 754 075 - 0, přezdívaná Vendulka, je předposledním
brejlovcem vybavený systémem MSV a zároveň posledním brněnským
brejlovcem. Do dubna 2022 nosil nátěr Najbrt 1.2.
Poté dostal
červeno-žlutý nátěr a stejně jako 043 nemá na čelech loga ČD.
Dodán byl v roce 1980 do Brna a od té doby zde slouží bez přesunů.