Hippocrates
Počet hráčů:
|
1 - 4
|
Doporučený věk:
|
od 12 let
|
Herní doba:
|
120 minut
|
Herní kategorie:
|
desková
|
Připrava hry
Herní plán se rozloží a připraví dle návodu, při hře v méně než 4 hráčích budou ve hře tzv. dummyAI, čili umělé inteligence, které ale budou plnit funkci především blokace polí a odhazování karet. Každý hráč obdrží svou desku kliniky, lékaře, jednu fiólu od každé barvy a nějaké drahmy do začátku. Poté se náhodně určí pořadí hráčů a hra může začít.
Průběh hry
Hra se hraje na 5 fází:
-
Fáze příjmu pacientů - Hráči přijímají na svou kliniku pacienty, za které dostanou na konci fáze 1) nějaké drahmy, které budou potřebovat na výplatu mezd a na příjem lékařů, případně nákup léčiv. Tato fáze probíhá pomocí šestice kostek, které po hodu určují, které pacienty z 18 možných je povoleno přijmout. Fáze příjmu pacientů probíhá 3x, tedy hráči mohou přijmout až tři pacienty za kolo.
-
Fáze výplat mezd - V této fázi hráči musí zaplatit všem svým lékařům podle toho, jaká je jejich reputace. Pokud hráči nemohou nebo nechtějí některým lékařům zaplatit, pak lékař od hráče odejde.
-
Fáze nákupu - Ve fázi nákupu si hráči mohou nejprve zarezervovat jednoho ze známých lékařů. Poté se vyloží lékaři další a hráči mohou koupit buď lékaře, léky, nebo chtějí-li mohou koupit lékaře i léky a jako bonus dostanou kartičku recepisu. Ten se může hodit buď pro svou schopnost, nebo jej lze kdykoli vyměnit za jeden libovolný lék.
-
Fáze léčení - Ve fázi léčení hráči svým lékařům přiřazují pacienty a léčiva, které přiřazení pacienti vyžadují. Každý lékař umí zacházet s jinými léčivy, proto je nutné důmyslně umisťovat pacienty tak, aby hráči obodovali jak pacienty, tak lékaře. Důležité ale je, že pacienti musí být vyléčeni zcela, tedy není možné pacientovi přiřadit jen část léčiv a nechat jeho léčbu na později.
-
Fáze vyhodnocení - Ve fázi vyhodnocení nejdříve hráči přesunou všechny své pacienty z jednotky intenzivní péče do péče Chárona (na konci hry -3VB za každého pacienta), dále přesunou pacienty z čekárny ve své klinice na jednotku intenzivní péče. Poté získají reputaci za každého pacienta, kterého v daném kole vyléčili. Zároveň si za vyléčené pacienty přidají i vítězné body. Pokud by některý lékař vyléčil požadovaný počet pacientů (1-3), dostanou hráči body i za tohoto lékaře, který následně odchází z kliniky pryč. Nakonec se doplní nabídka pacientů, vymění se léky a recepisy a může začít další kolo.
Karty, které hráči nepoužijí, posílají na konci kola svému sousedovi. Začíná další kolo...
Po uplynutí šesti kol dochází ke konci epochy a k vyhodnocení vojenských konfliktů. Hráči s nižší vojenskou silou než jejich sousedi body ztrácí, hráči s vyšší silou body získávají. Začíná další epocha s novou sadou karet budov určených pro danou epochu.
Konec hry
Hra končí po čtvrtém kole, kdy se provede vyhodnocení a po fázi vyhodnocení mají hráči poslední šanci vyléčit pacienty na jednotce intenzivní péče. Za tyto pacienty hráči již body nezískají, ale žádné body neztratí, neboť všichni pacienti, kteří zbyli na jednotce intenzivní péče se přesouvají na pole Chárona. Hráči tedy sečtou své body, odečtou případné ztracené pacienty a hráč, který má nejvíce vítězných bodů, se stává Lékařem dne.
Domů