Zpět na hlavní stránku

Jednotlivé typy babett

Název Motorky Fotka Informace
Babetta 228 První Babetta typ 228 (dříve jen 28), vyráběna v letech 1970-1972 se proslavila svým elektronickým zapalováním. Maximální výkon motoru byl 1,5 HP při 4 500 ot/min, nejvyšší rychlost 40 km/h, průměrná spotřeba paliva činila 1,8 l/100 km, palivová nádrž 3 l , hmotnost mopedu 42 kg.
Babetta 207 Babetta typ 228 byla nahrazena novým modelem 207 v roce 1972. Kola měla nově 16 palců, jinak shodné parametry s typem 228.
Babetta210 V roce 1983 byl model 207 nahrazen novým modelem 210, který měl nový motor a dvourychlostní automatickou převodovku. Jedna spojka sloužila pro startování pedály, druhá pro rozběh stroje a třetí pro změnu převodu při určité rychlosti. Nejčastější závady proti jiným typům byly spojeny právě s převodovkou, zejména špatná funkce suchých spojek (mastnota, nekvalitní materiál) a poruchy převodů.
Babetta 134 stella Babetta v roce 1989 navázala spolupráci se závodem na výrobu mopedů v Rize v Lotyšsku. Lotyšský výrobce dodával rámy, Babetta motory, původně z typu 228. Oba podniky se však potýkaly se špatnou kvalitou svých výrobků. Později byla spolupráce ukončena pro krach lotyšského podniku a Babetta vyráběla pro typ Stella veškeré komponenty. Stella se vyráběla od roku 1990 až do zániku podniku v roce 1997.
Babetta 193 sting Poslední provedení mopedu Babetta. Celkem bylo vyrobeno 100 kusů a většina jich putovala na vývoz do Německa. Motor vycházel z typu M-210, hliníkový válec a hlava měly ale pozměněný tvar. Litinová vložka válce zůstala beze změn, díky jinak tvarovanému spalovacímu prostoru hlavy a lepšímu žebrování měl motor mírně zvýšený výkon a lépe se chladil.

Technické parametry Babetty 210

Druh dvoudobý, žážehový, jednoválcový
Poloha válce vodorovná
Objem válce 49 cm3
Typ karburátoru Jikov 2912 DC
Maximální výkon (kW) 1,75
Výkon při otáčkách 5000 +- 8%
Točivý moment (Nm) 4
Moment při otáčkách 4250
Palivo benzín
Chlazení vzduch
Mazání olej pro dvoutaktní motory 1:20 - 1:33