Název Motorky |
Fotka |
Informace |
Babetta 228 |
|
První Babetta typ 228 (dříve jen 28), vyráběna v letech 1970-1972 se proslavila svým elektronickým zapalováním. Maximální výkon motoru byl 1,5 HP při 4 500 ot/min, nejvyšší rychlost 40 km/h, průměrná spotřeba paliva činila 1,8 l/100 km, palivová nádrž 3 l , hmotnost mopedu 42 kg. |
Babetta 207 |
|
Babetta typ 228 byla nahrazena novým modelem 207 v roce 1972. Kola měla nově 16 palců, jinak shodné parametry s typem 228. |
Babetta210 |
|
V roce 1983 byl model 207 nahrazen novým modelem 210, který měl nový motor a dvourychlostní automatickou převodovku. Jedna spojka sloužila pro startování pedály, druhá pro rozběh stroje a třetí pro změnu převodu při určité rychlosti. Nejčastější závady proti jiným typům byly spojeny právě s převodovkou, zejména špatná funkce suchých spojek (mastnota, nekvalitní materiál) a poruchy převodů. |
Babetta 134 stella |
|
Babetta v roce 1989 navázala spolupráci se závodem na výrobu mopedů v Rize v Lotyšsku. Lotyšský výrobce dodával rámy, Babetta motory, původně z typu 228. Oba podniky se však potýkaly se špatnou kvalitou svých výrobků. Později byla spolupráce ukončena pro krach lotyšského podniku a Babetta vyráběla pro typ Stella veškeré komponenty. Stella se vyráběla od roku 1990 až do zániku podniku v roce 1997. |
Babetta 193 sting |
|
Poslední provedení mopedu Babetta. Celkem bylo vyrobeno 100 kusů a většina jich putovala na vývoz do Německa. Motor vycházel z typu M-210, hliníkový válec a hlava měly ale pozměněný tvar. Litinová vložka válce zůstala beze změn, díky jinak tvarovanému spalovacímu prostoru hlavy a lepšímu žebrování měl motor mírně zvýšený výkon a lépe se chladil. |